C# Otobus Otomasyonu

47 yorum
Merhaba Arkadaşlar,

Bu bölümde sıfırdan bir otomasyon yazıyor olacağız.Gerek veritabanı tasarımı gerek tablolar arası ilişki gereksede store procedure ,trigger,function ve t-sql sorgularını gerçekleştirip.Daha sonrasında C# tarafında
bunlarla alakalı otomasyon projemiz içerisinde kodlama işlemlerini gerçekleştiriyor olacağız.


Bu aşamada veri tabanı yapısı ile başlayalım.

 
Tablolar Arası İlişkiler


Video Anlatım Serisi :


Video 1:

C# Otobus Otomasyonu VeriTabani paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 2:


C# Otobus Otomasyonu Store Procedure Yazimi... paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 3 :

C# Otobus Otomasyonu Store Procedure Yazımı... paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 4:

C# Otobus Otomasyonu Katmanli Mimari paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 5:

C# Otobus Otomasyonu Modelleme paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 6 :

C# Otobus Otomasyonu Veritabani Modelleme Video 2 paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 7:

C# Otobus Otomasyonu Face Katmani paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 8:

C# Otobus Otomasyonu Face Sehir paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 9:

C# Otobus Otomasyonu Face Sefer paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 18:
Video 10:

Video 11:

C# Otobus Otomasyonu Ana Menu Tasarim Ekrani paylaşan: sinan-d-arslan-1
Video 12 :

Video 13:

Video 14:

Video 15:

Video 16 :

Video 17 :

Video 18 :
Video 19 :

C# Otobus Otomasyonu Sube Guncelleme ve Silme... paylaşan: sinan-d-arslan-1
Projenin Video Anlatımlarını gereken talep gelmediği için durdurmuş bulunmaktayım.Projenin tamamlanmış halini proje paylaşımları tabında yayınlıyor olacağım.İsteyen arkadaşlar ilerleyen aşamalarda indirebilir.Video anlatımların ve proje paylaşımlarının devam edebilmesi noktasında yorumda bulunabilir yada mail adresimden bana ulaşabilirsiniz.Saygılarımla Sinan Arslan
Proje İndirme Linki için Tıklayınız

47 yorum :

  1. Sinan Bey merhaba,

    Sizin projenizi referans alarak bir web application oluşturuyorum. Kullanıcı girişi sayfasını tasarlarken ana sayfaya veri atma işlemini

    Entity.Calisan kullanici = new Entity.Calisan();
    kullanici.KullaniciAdi = Face.Kontrol.Temizle(txtKullaniciAdi.Text);
    kullanici.Sifre = Face.Kontrol.Temizle(txtSifre.Text);

    Entity.Calisan calisanbilgi = Face.Calisan.Login(kullanici);



    if (calisanbilgi != null)
    {
    // Personlin Giris Çıkış Bilgilerini Kaydet
    Entity.PersonelGirisCikis girisbilgileri = new Entity.PersonelGirisCikis();
    girisbilgileri.PersonelID = calisanbilgi.PersonelID;

    girisbilgileri.IslemTipi = true;

    Face.PersonelGirisCikis.PersonelGirisCikisEkle(girisbilgileri);

    // oturum acan personeli belirle
    FrmMain.calisan = calisanbilgi;
    this.DialogResult = DialogResult.OK;

    bu kodlarda ki frmMain.calisan = calisanbilgi; ile atıp Frm mail formunda ise
    public static Entity.Calisan calisan = null;//Oturum acan kullanıcı bilgileri
    olarak okutuyorsunuz. Ben bunu web formda nasıl yapabilirim ? Kaynak araştırdım fakat bulamadım. Sizin yaptığınız gibi yaparsam da devamlı veritabanında ki ilk kullanıcı kaydını alıyor ?

    Acil dönüşlerinizi bekliyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Videolarınız bana çok yardımcı oldu ve bir çok şeyi öğrenmeme de aynı şekilde. Devamını kesinlikle isterim yardımcı olursanırz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Merhabalar

      Blogum üzerinden kod paylaşımlarında yada proje uygulamalarını gerçekleştirirken işimden vakit kalan zamanlarda projeler yapmaktayım.Bu aşamada anlatılmasını istediğiniz konu yada projeleri direk belirterek yazarsanız .Kısa olan bu sürede en iyi şekilde yardımcı olamaya çalışırım sizlere

      Saygılarımla Sinan Arslan

      Sil
  3. Bloğunuzla yeni tanıştım ve görüyorum ki oldukça faydalı bilgiler sunmaktasınız. Harcadığınız emek ve özveriniz için çok teşekkürler. Otobüs otomasyonunu tamamlama gibi bir düşünceniz olursa çok da memnun olurum. Tekrar teşekkürler, başarılar.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar videolarınız gerçekten çok açıklayıcı ve öğretici olmuş emeğinize sağlık Otobüs otomasyon videolarının devamını da görebilir miyiz acaba?

    YanıtlaSil
  5. Hocam Market Satış Otomasyonu Yaptınız mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha onceden yazmisdim barkod okuyuculu olarak

      Sil
    2. Hocam Barkod Okuyucu Çalışmanıza Nereden Ulaşabiliriz Ben Bilgisayar Programcılığı Okuyorum Bir Kaç Eksiğim Kaldı Fakat Yapamıyorum Bilginizden Yararlansam Sizin İçin Sorun Olur Mu

      Sil
    3. Merhaba Sezgin Bey ,

      Kurumlara yazdığım projeleri blogumda paylaşmıyorum.O yüzden erişemezsiniz.Fakat takıldığınız noktalarda yardımcı olmaya çalışırım

      Sil
    4. hocam bir yerde kullanmak için istemiyorum sadece proje ödevim teşekkür ederim hocam

      Sil
  6. Hocam bir konuda yardımınıza ihtiyacım var otobüs otomasyonu tasarlarken bir çok sıkıntı yaşıyorum ve sizin form videoları eksik olduğundan sorunlarımı gideremiyorum hocam bana bu otobüs otomasyonun detabase atabilir misiniz hocam bu gidişle yapamayak gibiyim lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sezgin Proje Paylaşımları kısmından projeyi indir .MSSQL tarafına geçip indirmiş oldugun script dosyasını f5 ile çalıştır .Database kurulacaktır.Daha sonra c# tarafını indirmiş olduğun projedeki kısmın database baglantı cümleciğini localine göre düzenle çalışasacaktır

      Sil
  7. Hocam beni lütfen yarı yolda bırakmayın 9. videonuza kadar herşey eksiksiz yaptım ve ondan sonra ki videolarınızı karıştırdım ve projenizi indirdim dataset dosyalarını sildim fakat olmadı hocam sizin projenizi nasıl calistirabilirim lütfen yardım edin hocam beni aydınlatin projeyi bu salı günü vermem lazım yardım lütfen hocam

    YanıtlaSil
  8. Sinan Hocam Videolarınız bana çok şey öğreretti bunun için size çok tşkederim videolerınızın devamı varsa paylaşabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Muharrem Bey,
      Projeyi öğrencilere açıklayıcı olması acısından belirli başlı yapıları anlatarak işlerimden fırsat buldukca yazmıstım.Projenin bitmiş halini (öğrenci için paylaşılan kısım) proje paylaşımlarından indirip kendi localinizde çalıştırıp test edebilirsiniz.G+ üzerinden + lamayı unutmayın işinize yaradığını düşünüyorsanız projenin

      Sil
  9. Merhaba Arkadaşlar ,
    Öncelikle hepinizin ilgisine teşekkür ederim.Bloğumla yeni tanışan arkadaşlar yada daha önceden 2010 yılından beri takip eden arkadaşlar için şunu söylemek istiyorum.Amacım proje uygulamarı paylaşırken sizlerinde belli başlı yapıları design pattern yöntemlerini yada n-tier (katmanlı mimari) içerisinde yazılan uygulamardaki genel mantığı anlamanız noktasındadır. Bu bir nevi şu anlama gelmektedir.İster web ister masaüstü ister el terminali yada android uygulamar olsun belirli bir iş katmanı çercevesinde işleyişi ele almak ve bu noktada birden fazla yazılımcı ile yazılabilecek uygulamara entegre olmanızdır.Yazmış olduğum projeler uygulamalar eğer işinize yaradığını düşünüyorsanız gmail üzerinden + layarak detaylı projelerin yazılmasına öncülük edebilirsiniz.Unutmayalım ki bilgi paylaştıkça değer kazanır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam appconfig dosyasını nasıl sileceğim bu konu hakkında bana bilgi verebilir misiniz sizin projeniz üzerinde çalışıyorum

      Sil
  10. HOCAM ŞİFRENİZİ VE KULLANICI ADINIZ NEYDİ BU ÇALIŞMADAKİ

    YanıtlaSil
  11. HOCAM KULLANICI ADI VE ŞİFRESİ İSTİYOR NE YAZMAMIZ LAZIM

    YanıtlaSil
  12. hocam sql ile bağladım ama hata veriyor halen properwiew,winforms ta hata veriyor

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Hocam Emeğinizden Ve Yardımlarınız için çok teşekkür ederim Hocam İyi ki varsınız çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. Hocam Emeğinizden Ve Yardımlarınız için çok teşekkür ederim Hocam İyi ki varsınız çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sezgin ,

      Bişeyler katabildiysem sizlere ne mutlu bana arkadaşlar işlerimden dolayı uzun zamandır bloğumla ilgilenemiyordum.Lakin sizlerden gelen böyle güzel yorumlar insanlara faydalı olmak adına bana mutluluk veriyor.Sizlerde iyiki varsınız bol kodlu günler dilerim hepinize

      Sil
  16. pardon hocam ilk olarak videolar için çok teşekkür ederim... 10 videonun yerini tam olarak bulmadım nerden devam etmeliyim, bide hocam ben kendi bilgisayarımda ilk 4 veritabanı videolarını yaptığım için sqlscript dosyanıdaki kodları çalıştırdığımda hata alıyorum veritabanı önceden bende mevcut olduğu için onu nasıl düzeltebiliriz bide programınız çalıştırırken giriş istiyorda orda ki giriş için ne yazmalıyım teşekkürler kısa zamanda cevap verirseniz çok sevinirim hocam

    YanıtlaSil
  17. hocam videolar için teşekkür ederim .....
    paylaştığınız sqlscript dosyayı çalıştırırken 8 inci videonuza kadar geldiğim için veritabanımda sqlserverımda olduğu için hata veriyor bunu nasıl giderebilirim bide 10 uncu videoyu bulamadımda onun yerini gösterirseniz sevinirim hocam çok teşekkür ederim kısa zaman cevap yazarsanız çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  18. hocam 11 video da ilk cümlenizde bi sey ekledik demişsiniz o ne anlayamadım da

    YanıtlaSil
  19. hocam calısanlar tablosuna personelID yi yazamıyorm ve diğer verileri yazıp resource ettiğimde tekrar tablonun ilk haline dönüyor. yani yazdıgım verileri eklemior ne yapabilirim. diğer subeler tablosunda falan verileri ekledi. hocam yardım ederseniz cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep Olcay Yapmanız gereken Microsoft SQL Server Management Studio'nun menü kısmındaki Tools --> Options seçeğini tıklamak. Daha sonra Designers --> Table and Database Designers menüsünden "Prevent saving changes that require table re-creation" tikini kaldırmak.

      Sil
  20. Hocam bence devam etmelisiniz böyle bir otomasyon yapan yok suan interntte böyle derken iliskisel tablolarla islem yaptıran herkes düz tablolarla kayıt alıyo.Bence videolarınız cogu kisiye yardımcı olmustur

    YanıtlaSil
  21. elinize kolunuza sağlık hocam

    YanıtlaSil
  22. hocam devamını bekliyorum lütfen

    YanıtlaSil
  23. Sinan hocam merhaba,
    Öncelikle emeğinize, bilginize, elinize kolunuza sağlık bizlere böyle yararlı, eğitici videolar çekip yayınladığınız için.Üniversite okuyorum bitirme projesi olarak Otobüs Otomasyon Sistemi verildi fakat basit bi proje istendi. Bende basite kaçmak yerine daha detaylı proje yapmak istedim daha çok şey öğrenmek adına. Sizin bloğunuza denk geldim. Hem öğrenip hem projeyi yapmak için başladım, Projenizi izleyerek, öğrenerek sizinle birlikte ilerleyerek yazıyorum fakat bir sorunum var. 9.Video'da "Sefer" Class'ını oluşturduktan sonra video 18'e geçiyor tüm videolara baktım fakat devamını bulamadım geri kalanı çok karışık. Sırası nedir acaba yada eksik mi var burada paylaşmadığınız geri dönüş yaparsanız çok ama çok sevinirim. Teşekkürler. Mail adresim: burakolgac34@gmail.com

    YanıtlaSil
  24. Sinan hocam merhaba,
    Öncelikle emeğinize, bilginize, elinize kolunuza sağlık bizlere böyle yararlı, eğitici videolar çekip yayınladığınız için.Üniversite okuyorum bitirme projesi olarak Otobüs Otomasyon Sistemi verildi fakat basit bi proje istendi. Bende basite kaçmak yerine daha detaylı proje yapmak istedim daha çok şey öğrenmek adına. Sizin bloğunuza denk geldim. Hem öğrenip hem projeyi yapmak için başladım, Projenizi izleyerek, öğrenerek sizinle birlikte ilerleyerek yazıyorum fakat bir sorunum var. 9.Video'da "Sefer" Class'ını oluşturduktan sonra video 18'e geçiyor tüm videolara baktım fakat devamını bulamadım geri kalanı çok karışık. Sırası nedir acaba yada eksik mi var burada paylaşmadığınız geri dönüş yaparsanız çok ama çok sevinirim. Teşekkürler. Mail adresim: burakolgac34@gmail.com

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Burak, Projeyi yazalı uzun zaman oldu videoların bir kısmı youtube kanalım üzerinden bir kısmı dailymotion üzerinden yayınlanıyor olması lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hocam klasörü indirdim nasıl çalıştırabilirim

      Sil
  26. Merhaba hocam klasörüne indirdikten sonra nasıl çalıştırabilirim detaylı bir şekilde anlatabilir misiniz acilen

    YanıtlaSil
  27. Merhaba hocam klasörü indirdim nasıl çalıştırabilirim detaylı bi şekilde anlatabilir misiniz

    YanıtlaSil
  28. Klasöre indirdiğiniz dosyanın için de veritabanı scripti bulunmakta bunu Mssql Server atacaksınız ctrl +A ile kodları seçip f5 ile çalıştıracaksınız daha sonra uygulamanın bulunduğu kısımda (c# tarafı )visüal studio üzerine alıp kodları build edip daha sonra f5 ile çalıştırabileceksiniz.

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ;dosyayı indirdim dataseti de değiştirdim fakat biletkes de reporting hatası alıyorum visualı güncellememe rdlc yi indirmeme rağmen hata gitmedi herhangi bir versiyon sorunundan mı kaynaklanıyor yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  30. Merhaba dosyayı indirdim dataseti de değiştirdim fakat biletkes de reporting hatası alıyorum visualı güncellememe rdlc yi indirmeme rağmen hata gitmedi herhangi bir versiyon sorunundan mı kaynaklanıyor yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  31. Hocam 9 Videoda Kaldım 10 Videoda Sanırım C# Otobus Otomasyonu Kullanıcı Giriş Islemleri Bu İşlemlere Face i Bitirip Mi Geçtiniz ?

    YanıtlaSil
  32. bitmiş olarak verdiğiniz projede soyle bir hata var http://prntscr.com/j569dm

    Severity Code Description Project File Line Suppression State
    Error CS0234 The type or namespace name 'Reporting' does not exist in the namespace 'Microsoft' (are you missing an assembly reference?) OtobusOtomasyonHazirlanmasi C:\Users\pc\Desktop\OtobusOtomasyonu\OtobusOtomasyonHazirlanmasi\FrmBiletKes.Designer.cs 144 Active

    YanıtlaSil
  33. Hocam teamviewer ile bilgisayarıma bağlanıp not defterinde belirtiğiniz appconfing olayını halledebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  34. Hocam ödevim var dosyayı indirdikten sonra nasıl yapacagıma dair yardımcı olurmusunuz kısıtlı zamanım varda

    YanıtlaSil
  35. Hocam ödevim var dosyayı indirdikten sonra nasıl yapacagıma dair yardımcı olurmusunuz kısıtlı zamanım varda

    YanıtlaSil

Soru Görüş önerileriniz için gmail plus üzerinden + layın müsait olduğumda mutlaka yanıt dönüyor olacağım.