Alice 3 Oyun Tasarımı

Hiç yorum yok


Merhaba Arkadaşalar ,

Alice 3 ile basit ama etkileyici oyunlar yapabilirsiniz.Biz bu bölümde basit anlamda yüreme ve kamera açılarını ele alarak yazmış olduğum procedure ve propertyler üzerinden devam ediyor olacağım.

ilk etapta tasarımımızı yani kurgumuzu gerçekleştiriyoruz daha sonra seçili public olarak tüm karaktere etki etmesi adına biped procedure seçimi yaparak procedure müzü oluşturuyoruz.Yürümeye birden fazla karakter devam edeceği için procedure ve property kullanmak daha avantajlıdır.Bu sayede bir karakter haraket edebildiği gibi istenirse bir orduda hareket edebilir.

İlk Adım Procedure örneği aşağıda ki gibi olup bu sayede karakterin hangi ayağı ile başlayacağını tayin ediyoruz.


Adım iki procedure örneği aşağıdaki gibi olup yürüme işi kombine bir harekettir .Doğal olarak bir sonraki adımda hangi ayağımızı atacağımıza karar vermeliyiz.İnsanlar bunu düşünmeden mantıken yapabilirken iş pc lere gelince boolean bir değişken ile mutlaka alice 3 e procedure yazarken pc ye haber verilmelidir kodlar yardımıyla .


Yukarıda da değinildiği gibi hangi ayak atılmalı procedure müzün property sini tanımlayalım.Which_leg Property si aşağıdaki gibidir.


Sayfamızda MyFirstMethod kısmı görünümü ise aşağıdaki gibi olmalıdır.


Umarım faydalı olur,bir sonraki yazıda görüşmek üzere 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Soru Görüş önerileriniz için gmail plus üzerinden + layın müsait olduğumda mutlaka yanıt dönüyor olacağım.